Ett ögonblick

Vad klurigt. Det finns ju så många men jag har svårt att komma på ett. Vad menas med ett ögonblick? Ska det vara ett bra? Ett mindre bra, rent av dåligt? Hemskt ögonblick kanske? Livet är ju fullt av dom men det är svårt att vara medveten om när ett ögonblick sker.

När jag sitter och försöker precisera ett moment i mitt liv som kan klassas som ett ögonblick, rasar det en massa minnen (ögonblick?). Jag och Sandra på Within Temptation-konsert i Stockholm. Hon stod bakom mig och höll om för att vi inte skulle falla eller tappa bort varandra. Det är ett fint ögonblick. Eller när jag vaknar en vårmorgon hos pappa, går upp och möts av nyheten att min bror har kört ihjäl sig. Det är ett hemskt ögonblick, ett intensivt.

Eller när jag och Elin var i Globen för att lyssna på Dalai Lama. Thomas Di Leva skulle sjunga och han var under den tiden en av mina största "idoler" så när han kom upp på scenen blev jag helt till mig. Jag kunde knappt andas och jag blev - som dagens ungdomar skulle säga - starstrucked. Det är ett av mina häftigaste ögonblick.

Fast det här är kanske mest minnen? Äh jag kategoriserar dom som ögonblick.




Två blickiga ögon

Kommentarer
Postat av: Sandra

Within Temptation.. <3 det är kärleksminnen det!

2010-12-09 @ 02:16:46
URL: http://mcbaby.biohazard.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0