Min första kärlek

2a december vilket betyder "Titel 2"


Man har ju varit kär några gånger i sitt lilla liv. Men jag ser lite skillnad på att vara kär och den första riktiga kärleken. När jag gick på lekis blev jag kär i Anton. Det höll faktiskt i sig ett tag och vi blev till och med ihop. Det tog slut i 4an när det visade sig att vi inte hade så mycket gemensamt (förutom att båda hade en annan "partner" vid sidan av).

Men sen kom den riktiga kärleken. När jag gick i 6an blev jag hopplöst förälskad och oförlåtligt kär i Christoffer. Det var min största hemlighet och det tar nästan emot lite nu att berätta det men äh. Vi är ju vuxna.

Innan den första kärleken så har man ju aldrig riktigt upplevt hur starkt kärlekskänslan kan påverka en. Som en käftsmäll kommer den och man faller handlöst. Jag genomled den känslan. I två år fanns den fastsvetsad i mitt hjärta och jag plågades. Fast det var ju faktiskt lite kul att vara in love också, även om kärleken var av den olyckliga sorten.

Men så svalnade känslan. En lättnad från mitt håll kan jag säga.

Jag och Christoffer blev vänner ett sommarlov. Idag tycker jag om honom ofantligt mycket för att han är den fantastiska person som han är.

Men han var en bra första kärlek.








Ps. Min andra första kärlek är Daniel. Bara för att förtydliga det uppenbara, liksom.

Kommentarer
Postat av: Barbara de Gendre

Fint!!<3

( och vilket bra uttryck: "bara för att förtydliga det uppenbara" :-). Det snor jag:-)Kram.

2010-12-03 @ 10:12:44
Postat av: Fanny

Oooh ;-) hihi

2010-12-03 @ 17:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0