Vad är kärlek?

Vilken svår fråga..

Kär-kärleken är pirr och skratt i magen, fjärilar och ångest. Vän-kärleken är lojal, tillitsfull och uppoffrande. Familjekärleken är evig och varm och krävande. Sen finns det tusen andra kärlekar också.

Jag tror inte att man kan ge ett konkret svar på vad som är kärlek.


I slutet av en av mina favvo filmer, Love Actually, är det en scen som alltid får mig att grina. Dom har filmat ankomsthallen på en flygplats där familjer, vänner och par träffas efter att ha varit ifrån varandra. Dom är så glada över att se varann. Den scenen visar verkligen hur mycket kärlek det finns mellan människor och det är så himla fint. Jämt när jag ser det tänker jag att det där är kärlek.











Kommentarer
Postat av: Frida

håller med dig totalt om Love actually-scenen, den är underbar!

2010-12-08 @ 16:59:13
URL: http://trybarcelona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0