a hot mess

Shiit va dålig jag är på att uppdatera! Men va fan, har jag inget vettigt att skriva så varför ska jag? Känns som om jag måste leverera liksom, ingen skit, inte vad som helst nej nej. Måste ju vara lite stil på det hela. Eller?

Dessutom så händer det ju inte så mycket varierat i veckorna: Upp - skola - hem - pilla - lägga sig. Nejdå det är inte så tråkigt som det låter, det är faktiskt helt okej. Jag gillar rutiner. Eller nåt. Men poängen är att det är på helgen det händer.
Igår till exempel så hände en massa. Lunch hos pappsen, mys hos min favoritflicka Fanni och sen skönt häng hos Cookie. En superbra dag!

Idag har också varit en bra dag för jag har träffat Monika och Ervin. Vi fikade och dom utbytte allahjärtansdag-presenter med varandra. Det var jättemysigt. Monika fick söta guldstjärneörhängen och Ervin fick en fotboll. Jag fick ett diadem jag, av Monika, inte av Daniel (vi är jättefattiga men det gör inget för idag har vi varit lite extra kära).

Efter fikat bjöd mamma mig och Daniel på pizza. Som alltid när man äter hos mamma så tar hon tillfället i akt och gör oss ännu lite mer allmänbildade. Uppskattas inte alltid, men idag var det trevligt. Hon läste ur en bok om vad som hände på våra födelsedagar för olika antal år sedan. På min födelsedag stod det något om att det stank förskräckligt i Gamla stan på 1700-talet, det hade hade Bellman gjort en visa om.

OCH PÅ TAL OM STOCKHOLM så har jag i kväll bokat biljetter dit Lördagen den 6 mars. Jag och Daniel lämnar länet under en dag och gör S.T.H.L.M osäkert under några darrande timmar. Underbart, helt enkelt. Även om det bara är en dagstur så är det så skönt att få se sig om lite, vad händer utanför Borlänges murar liksom? Jag ska försöka hinna med att ta oss till Naturhistoriska så vi kan se en Cosmonovafilm igen för det är frääänt. Vi får se vad som händer.

Nu säger jag godnatt och lämnar er med lite bilder från igårkvällens (är det ett ord??) bravader:


Cookie laddar bandaren med Drömhus




Häller upp tilltugget



Det kom över några polare



Vi sjöng sjungstjärna SÅKLART



Spänningen var olidlig


Vi funderade ett ögonblick på om vi skulle dra ut MEN kom på att det nog var bäst att stanna hemma, så vi petade in denna pärla i videon och grinade lite istället




Igår när jag promenerade till pappa lyssnade jag på Maggios låt 17 år och tyckte att den låten borde handla om mig, men tänker nu att jag har det rätt bra ändå. Jag har hela livet på mig.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0