right thurr

Nu har jag kommit på vad det var jag skulle berätta igår. Värsta grejen och jag ba glömmer.

Den 23 april ska jag och min bäsis Fanny till Stockholm för att se BOUNCE! Wiio (Bounce är alltså en streetdancegrupp som är coolast av alla). Det är deras sista föreställning EVER så jäklar vilken tur att jag såg affichen när jag susade förbi den med bussen en morgon påväg till skolan.

Jag ringde upp Daniel på studs och bad honom boka två biljetter till mig och Fanny. Jag ringde inte ens Fanny för jag visste att hon var på praktik och helt onåbar, så jag chansade på att hon var med på min spontanbokning. TYVÄRR så kunde inte Daniel boka för man var tvungen att betala biljetterna direkt och fattiga som vi är så gick ju inte det. Jag skrev en miljon sms till Fanny om den stora nyheten, om "The Last Bounce" och att jag försöker få tag på biljetter men förgäves! TILLSLUT ringer hon upp, lugn som en bunke och säger: Jag fixar biffen.

Så nu ska vi alltså till Globen och se dom för tredje gången! Och vi får bo hos Monika och Ervin hela helgen så det blir ju också hur mysigt som helst.

Pjuh.


En annan spännande sak är att bokrean börjar i morgon. Jag har skrivit upp 9 böcker som jag vill ha men det är 1 bok som jag SKA ha och det är "Om fulhet" av Umberto Ecco (han som skrev "Rosens namn" ni vet?). Jag har redan hans "Om skönhet" so it's a given. Jag och Daniel ska ta en promenad ner på stan innan skolan och kolla läget.


What ells?

JO jag har hittat världens ballaste konstnär som tar helt sjukt grymma bilder på kändisar, modeller och sånt. David Lachapelle heter han.

(Varning för lite naket..)











Så jäkla snyggt!


Annars så är det skola i morgon och jag ska måla klart min bild. Daniel kommer och hämtar mig efter lunch. Vi ska bl. a. handla och fixa med våra tågbiljetter. Igår fick jag ett telefonsamtal från en robot som sa att dom har bytt ut vårat tåg till ett lok? Eller nåt. Hur som helst så innebär det att resan kan ta mycket längre tid än beräknat och det har jag lite problem med. Jävla snö.


En kul grej som hände idag när jag kom hem från skolan var att jag hade fått ett kuvert från H.M. Jag blev glad för i dom brukar det ligga en liten check på 50 kr som man får varje gång man har handlat för 2000 kr. Jag sprättade upp det och fick se att i det låg det inte mindre än två checkar på 150 kr styck. Fipplade lite med papperet i min upphetsning och såg då att det fanns en till check på 200 kr! Jag skrek ett litet glädjetjut.

Handlar man för minst 10 000 på ett år så får man 500 spänn. Thanx!

Hahha "500kr för 10 000". Kul! Jag borde fan få royal treatment när jag är på H.M.
Men det är ju synd å klaga!

Nej nu ska jag gå och ta mig ett ägg och vänta på att klockan ska bli 00 så jag kan betala mina räkningar.



Puss alla sötingar

Kommentarer
Postat av: Fänäny

"Igår fick jag ett telefonsamtal från en robot.." Hahah! Dagens humor :-D Jag har seriös brist på dig (och järn) i mitt liv.. Puss!

2010-02-25 @ 12:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0