...

Om man gång på gång blir besviken och utsatt för skit som får en att känna sig som en person man inte behöver bry sig om, är det inte då dags att avsluta det hela? Jag är så trött.. Begär jag verkligen så mycket?

Jag vet inte hur jag ska få det här inlägget att låta mindre självömkande, jag bryr mig inte.
Istället för att bli arg och ledsen så stänger jag av, jag orkar inte gå igenom det här en gång till.

Har alltid fått höra att jag är för känslig, men va fan, betyder det att man måste ta all skit som man får kastad på sig? Men jag överdriver säkert, jag menar, lite ska man väl kunna ta? De här människorna älskar ju mig och jag älskar dom.

Men det är det som gör att det värker så mycket hårdare. Hade det varit vem som helst så är det bara att skaka av sig. Men just för att dom ÄLSKAR så ska dom inte göra så. Jag gör inte det, jag gör allt för att inte behandla mina älsklingar illa. Jag lyckas inte alltid, det är jag väl medveten om men jag försöker undvika att göra samma misstag om och om igen. Därför tycker jag att jag INTE överdriver, för så svårt är det inte.

Och jag försöker verkligen att inte bli alltför defensiv. Jag vill inte att nån av oss ska bli ett offer, jag vill bara förklara så att dom ska förstå hur ont det gör.
Nu tycker jag att jag har gjort det tillräckligt länge.

Så vad gör man? Jag vet hur jag borde göra, men jag kommer att svälja skiten och låta det hända igen.


Kommentarer
Postat av: Barbara de Gendre

Nä, Linneus gör inte det! Du vet vad Elin alltid sa´,

att man inte ska ta nå´n skit...

Skit ska man hålla ifrån sig ...

OK, en gång ingen gång men två gånger en vana, å då blir det fan inte bättre...

Kram på dig , fina!<3

2010-02-24 @ 10:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0