Morrhår

Ryoko kom å killade mig på armen just som jag skulle komma på en rubrik. Taada!

Idag har det varit fredag hela dagen och jag har städat och lagat bakad potatis för första gången i mitt liv. Alltså städat har jag gjort ett antal gånger förut, men inte bakat en potatis. Den tog jävligt lång tid på sig där i ugnen. Vi hann bli hungriga som vargar men gott blev det!

Sen har jag druckit 2 cider och en öl också så om ni blir lite förvirrade när ni läser det här inlägget är det bara för att jag är det. Men det blir inte lika pretentiöst och bajsnödigt som mitt förra inlägg.

När vi ätit och jag satt å degade i soffan och funderade vad jag skulle ta mig för härnäst fick jag ett sms från sötknoppen Marhia. Vi tog en promenad med Gäjsha och jag hade alldeles för lite kläder på mig, misstog snålblåst och duggregn för Grekland och gick ut i kortbyxor å flip-flops. Men det var lugnt, jag frös inte. Så mycket. Hur som helst så var det behövligt att komma ut och prata, mysa med G och M och skratta av sig lite i friska luften.

När jag kom in igen (ja detta är en utförlig beskrivning av min kväll) så placerade jag min behagligt runda rumpa (nu är det cidern som skriver) i soffan och slog på ett par avsnitt av Mia och Klara. Knäppte en öl, målade mina naglar blå och kom av mig i tittandet. Hamnade på youtube och hittade en massa svennelåtar från när man var liten. Åh det sög i nostalgitarmen som det så ofta gör för mig. Ni vet alla dom där klassikerna? Kanske inte så jag lägger in ett par videos i slutet. Det är så svårt att slita sig från den där tuben för man hittar bara fler å fler å så har klockan helt plötsligt blivit 02.14. Kära nån.

Vad händer i morgon då? Kul att du frågade. I morgon tänkte (måste) jag och Daniel hjälpa min ömma moder bära omkring en massa möbler i hennes lägenhet för den har blivit renoverad så hon har tryckt in all bråte i vardagsrummet. Efter det får vi se. Antagligen längtar jag så mycket efter min bok och mina filmer när vi är klara att jag bara vill hem å hångla med dom, men är det fint väder (vilket det inte ska vara) så kanske vi får grilla lite.

Skulle behöva köpa en ny mus också, den jag har dubbelklickar hela tiden.

OCH PÅ SÖNDAG DÅ händä dä gräjä för så ska jag och Heidi Cookie Männikkö kolla på Jurassic Park å käka tacos! MYS eller? I know so Linnea style.

Okej nu börjar det spåra ur. 


PUSS & PILL å lite till..


g o d n a t t













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0