Piece of my heart

Tänkte göra en liten sammanfattning av min vecka so far.. !


I söndags var jag hemma hos Heidi och myste till det rejält med tacos och JURASSIC PARK! Det var skitfint. Den filmen är ju bra! Det är alltid så roligt att se filmer nu när man är "vuxen" som man såg när man var liten. Man fattar en hel del lite lättare. Inte för att jag var trög när jag var mindre men du vet, man hänger med lite lättare. Vi har planerat att se 2an och 3an också inom en snar framtid vilket ska bli mycket spännande då jag inte sett 3an. Det kommer visst en fyra det här året också. Man kanske skulle bli en dinosaurie-groupie? Alla är ju så insnöade på vampyrer och varulvar nu så det vore kul att bryta den trenden lite.

TaCoS


Liten Rasmus




Måndagen slöade vi mest, eller det är det enda jag minns att vi gjorde i alla fall.

Sötnosar


I Tisdags träffades jag, Oscar, Camilla H, Camilla T, Monika och Ervin för att hälsa på gängets senaste medlem: ALBIN! Han är vår sötaste medlem hittills.

Titta bara


Vi pratade om allt nytt som hänt och hade det mysigt, även om Monika fick spendera halva fikan inne i amningsrummet. Hehe.



Fina färska föräldrar



En glad pappa



Söt rumpa!



Camilla & Camilla


Oscarrr



Hela högen


I Onsdags hände nog inte heller så mycket. Man tar sovmorgon och kryper in i huvudet. Jag har läst ut min braiga bok av Mia Skäringer.. Måste nog läsa om den snart. Fanny du skulle gilla den här boken! Tips tips.


I torsdags fick jag och Daniel låna en bil vilket gjorde det möjligt för oss att åka till Leksand. Jag har många gånger varit till ett ställe där som heter Buffils Annas. Eller ja, Buffils är väl ett fik som ligger på Björkberget men alltihop ligger i Leksand. Hursomhelt så har jag tänkt ett tag att jag vill åka dit med Daniel för det är helt sjukt fin utsikt där uppe som jag ville att han skulle se.

Så vi knöla in oss i bilen och åkte hela långa vägen upp på berget. Som vanligt fick jag lock i öronen men den släppte ganska snart när man började se allt det fina, det är alltså den vackraste vyn i Dalarna vi pratar om. Man ser Siljan, vit kyrka, röda hus å ängar med kossor. Kossorna ser man inte men dom finns där.


Bild tagen med min fjuttiga mobilkamera så ni får ha lite överseende


Högt upp

Buffils



När vi beundrat utsikten ville vi ha mat så Daniel beställde rostbiffstallrik och jag åt laxtallrik. Det var gott.


D njuter


Efter maten tog vi en promenad "in i skogen". En bit in har de nämligen ett litet museum med diverse saker man kan titta, lyssna och pilla på. Perfekt för mig och Daniel.





Daniel ville inte posa med skogens husdjur. Han var nog rädd.



Blä



Daniel luktade däremot på det här. Det gjorde inte jag.


När vi gått igenom hela museet kom vi till utkikstornet. Efter att ha bestigit (besegrat) alla miljoner trappsteg hamnade vi här uppe:





Aaaaaah


Aaaaaah




Daniel hade en bättre kamera än jag av nån anledning



Haha

Sen var det dags att ta sig ner för alla miljoner trappsteg. Det var jobbigast av allt. Man var ju helt darrig i benen efter att ha stått där ute å varit nödig på 30 meters höjd (eller hur högt det nu var). Men ner kom vi och då tog vi ett sista kort och sen blev det nerförsbacke.




Jahapp sen då? Jo sen förstår du så är det ju i princip omöjligt att åka mot Clas Ohlson utan att stanna och gå in, kanske handla lite också. Det blev 2 vinglas i plast som jag tyckte att vi kommer att behöva i Visby. En engångsgrill, en rosa "kina lampa" (?) och nåt mer men jag minns inte vad. Var säkert väldigt viktigt.

Vi gjorde ett till litet stopp på vägen hos vår vän Ica Maxi och handlade kött. Kött e gött. Vädret var fortfarande fint och vi hade ju handlat en grill så varför inte make an evening of it och köra all in?

Jag började med att hälla ut alla tomater på golvet


Daniel höll koll på grillen..



En hungrig sötknopp



Det blev kyligare framåt kvällen men vi är ju vikingar så klart man sitter ute


Sen var vi så hääääär trötta



Och idag då? Fredag? Vad har jag haft för mig idag? Tekniskt sett är det ju lördag nu eftersom klockan är 03.17 (jag är inte klok), men vem orkar. När jag vaknade var jag i alla fall trött tröttare Linnéa men också nervös för jag skulle göra ett sånt här:

(nu blir vi lite grafiska så här på lördagsmorgonen)

Det var väl trevligt? Nej det tyckte inte jag heller. Ett cellprov kallas det och ett sånt gör man för att kolla så man inte är på väg att utveckla cancer. Eller det ska hända en del innan själva cancern "bryter ut" men det är viktigt att veta hur mina celler mår. Och det är ju bra att nån vill ta reda på det åt mig. Men det gör ont och är obehagligt som fan och jag vet inte hur många gånger jag har suttit i den där stolen med en spatel mellan benen men nu räcker det tycker jag. För ett tag åtminstone.

Så här ser jag ut under en cellprovstagning:


Ja det var en liten bit ur min underlivshistoria det.


När hela spektaklet var över bjöd jag mig själv på sushi.

10 bitar för 55 spänn, inte dåligt! (Btw släpp inte loss mig på paint när klockan är 4 på morgonen, ni ser ju hur det blir). Så åkte jag hem, åt, segrade och sov. Vaknade mosig i huvudet, hastade iväg för att göra lite nytta och sen mötte jag sötet D på Hemmakväll. Joråsåatte. Kollade ett Sopranos och hade det allmänt bra. Och nu sitter jag här. Solen har gått upp och Daniel snarkar. Jag kämpar för att stava rätt och bör väl gå och lägga mig, vilket jag ska göra när jag är klar med det här. Undrar om jag har glömt nåt? Har jag det så gör det inget, jag tror det här inlägget är lagomt långt ändå.

God morgon! Sov så gott! PUSS Å KRAM


Ps. Fanny jag saknar dig! Du vet att jag tänker på dig även om jag är kass på att ringa tillbaka. Men jag ska ringa dig i morgon. Eller senare idag blir det väl. Hursomhelst så är du min nynny.


Härå!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hjärtas kära! Underbart blogginlägg :-) Jag gillade särkillt paintritningarna och den intressanta historien -och pedagogiska bilden- om cellprovstagningen :-P Men det är nog ett Spekulum du menar och inte en spatel va? ;-) Nä, nu ska jag sluta besserwissra mig. Hoppas du har det superduper! Ska bli roligt att bo i samma stad i höst :-) Pussssss å kram!!

2010-06-21 @ 17:46:40
Postat av: fannyfa

Kom min förra komentar med undrar jag..? förvirrad Herregud jag fattade inte hur långt ditt blogginlägg egentligen var! Det jag gillade klart bäst med det var ju såklart Monikas och Ervins lilla gulleknopp! Olagligt söt! :-)

2010-06-21 @ 17:52:55
Postat av: Linneus

Svar till Fanny: Hej min gullboll! (va konstigt det känns att kommentera sin egen blogg) Båda dina kommentarer kom med som du ser =) Du är söt! Spekulum Spatel - Tomejto Tomato ;) Ja LÄNGTAR tills du bor här, hos mig! Andreas kan också få vara med på ett hörn. Hihi. Ja Albin är sötast! :D

Puss å puss å puss å kram!!!

2010-06-21 @ 22:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0