Yoboob

Sitter och väntar på att Daniel ska bli klar med sitt så vi kan knäppa ett avsnitt Sopranos. Ett väldigt bra tidsfördriv är Youtube, men det kanske ni redan visste? Det känns som om det är först på senare tid som jag verkligen har kommit att uppskatta hela grejen med Youtube. Där finns ju allt! Man kan bli hooked for hours, om man inte har ett liv utanför cyberrymden vill säga.

Hur som helst. När man sitter där så händer det ju allt som oftast att man snubblar över nåt godis som man helt glömt bort. Ni har ju fått ta del av några personliga favvosar i tidigare inlägg, som Bullen t. ex.

Tänk va lätt det är: Åh Cajsa Stina Åkerström! Hon har jag inte hört sen jag var liten å vips så länkas man direkt till barndomen och alla känslostämningar man hade då kommer tillbaka. Förhoppningsvis så är låten associerad till sånt som är fint och mysigt och inte läskigt (eller nåt).
Eller vadå 'förhoppningsvis' förresten? Det händer ju 1000 gånger att man hör nån låt som river upp skit hos en. Fast jag tänkte kanske att om det är låtar från uppväxten, innan livet blev en gröt, så kanske det är bra om man har fina associationer och inte mår illa av att höra introt till Björnes Magasin av nån otäck anledning.

Ja ja..

Anledningen till varför jag kom att tänka på allt det här var för att jag helt plötsligt mindes en låt som jag älskade för några år sen. Somrarna då var så jäkla fina, jag och en vän ägde nätterna. Den här låten gick på repeat och allt var så jäkla okomplicerat och lätt. Det tyckte man ju inte då, men nu påminner den mig om minnen som jag är glad över att jag har.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0