Detta har hänt

Tänkte jag skulle ta paus som dönicke och berätta lite vad jag har haft för mig de senaste dagarna.

I fredags var jag i mammas lägenhet halva dagen för att slippa renoveringen. Åkte hem vid lunch och möts av den största slangen ever som ringlar sig in i vår lägenhet. Jag blev ledsen i ögat för att jag trodde att jag inte skulle kunna komma in och äta min pasta i vinsås men det visade sig att dom precis var klara med att suga ut vårt badrum - tajming - tänkte jag och gick in. Chillade en sekund och väntade på att Daniel skulle komma hem sen for vi, tillsammans med Heidi, iväg för att inhandla det sista till H-festen.


Fram mot kvällen drog jag och D ut och åt, dock inte på Broken Dreams. Det måste ju finnas nån slags gräns för hur mycket man får spendera så vi tänkte att vi sparar det till december istället.
Lite senare när det var mörkt och mysigt ute så åkte vi till kyrkogården i Stora Tuna och hälsade på mina syskon och Daniels morföräldrar. Vi har gjort så ända sedan vi lärde känna varandra och det är en fin tradition. Vi tänder ljus och tittar på alla lågor som brinner på gravarna, och på kyrkan som verkligen är sjukt stor! Men vacker som tusan.

Helt plötsligt var det lördag vilket betydde supertidig morgon för mig då jag hade förpliktelser, men det var skönt att komma upp i tid och få tänka på något annat än allt jag har i skallen. Sen var det full rulle ända tills jag stupade i säng den kvällen. Ari gjorde ett suprise visit vilket var trevligt eftersom vi inte träffats sen innan han stack till Irland.



Sen kom älsklingsFanny förbi. Vi tig igen lite kramtid och klappade kattungarna. Mittopp i alltihopp kom det en kille och lämnade en toalett till oss. En liten bärbar en. Usch tänkte jag men det är bättre än att behöva kravla sig ända till tvättstugan dagen efter kvällen före.

Sen blev det partyparty.



Hela söndagen spenderades i soffan framför "Vem vet mest". Det var hur mysigt som helst och man fick känna sig lite smart i bakisdiset.

Ja det var nog det hela. Nu räknar jag ner till julen. Men fram tills dess så kan ni få njuta av vårt badrum so far..


Asbesten "fläktas" ur väggarna


Hej och hå


..och så här ser det ut nu. Bara 4 veckor kvar!




Vår lånetoalett!


I morgon är det onsdag och Fanny kommer hit. Jag ska laga mat till oss. Annars ska jag väl längta efter Daniel eftersom han jobbar ända borta i Hedemora nu och kommer hem alltför sent om dagarna. Nu måste jag gå och krypa ner bredvid honom och värma mig lite.

pUss å godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0