Fall head first

Jag vet inte vad jag ska skriva.. Känns som om jag har så mycket som vill ut men jag orkar verkligen inte ta itu med det just nu. Men samtidigt känns det som om jag inte kan skriva nåt vettigt innan det är ute.

Men jag kör på ändå.

Idag har varit en skitdag.

Jag måste bara säga en sak innan jag fortsätter: Jag tror att jag använder min blogg som en slags klagomur för tillfället. Hit kan jag komma och klaga av mig och vara bitter och sur. Det som är tråkigt med det är ju att jag porträtteras som en jävligt negativ och tråkig människa. Fast bara för dom som inte känner mig kanske, de andra, som vet hur jag är på verkligheten, vet att jag kan vara en glad skit också. Men jag vet inte, det känns bara som om jag har en jävla tornado inom mig fast som går i slow-motion. En tornado i slow-motion. Allt är kaos och geggigt. Gu va jag svamlar. Men det är skönt att sitta här och svamla och bara skriva på. Jag har tänkt lite på det där. Eh förresten, jag kanske skulle komma till poängen innan jag fortsätter, som sagt. Jo att, ni som inte orkar lyssna på mitt gnäll, jag förstår er och välkomnar er tillbaka en annan dag när jag är muntrare. Och "mentalt piggare".

Hursomhelst. Det jag har tänkt på lite då och då ett tag nu är att jag vet, nej jag har hört - antingen från film, bok eller verklighet - att man kan göra en cool grej genom att bara sitta och skriva. Om man bara låter orden flöda så ska det tydligen kunna komma lite vad som helst på papperet. Eller skärmen. Något undermedvetet, psykologiskt, dolt inre som vi har tryckt undan. Det vore spännande att se om det skulle funka. Fast jag tror absolut inte att det skulle göra det för mig. Jag är alldeles för medveten om vad jag skriver, även om det absolut inte märks. Men det vore coolt och lite läskigt. Tanken är alltså att man ska sitta med ett papper och en penna och inte tänka på något speciellt och bara börja skriva. I början vet man vad som händer men efter ett tag så liksom zoomar man ut och hjärnan fortsätter på auto och det är då det inre kan komma ut. Så som jag har förstått det iallafall. Fast jag vet ju inte ens om det här är riktig vetenskap eller bara sci-fi hittepå eftersom jag inte vet varifrån jag fått det.

En annan sak som jag kom på nu och som jag faktiskt ska göra nån gång är att inte korrigera alla mina fel som blir när jag skriver. Alltså ni ska se hur jag fumlar. Olika bokstäver i helt fel ordning och reda.. Hamnar hur som helst så jag blir alldeles knäpp. Men det vore vekligen kul att skriva ett helt inlägg utan att "sudda". Jag tvivlar inte på att ni skulle ha svårt att lista ut vad som stod. He he. Nöje.

Inte för att det hade något att göra med nåt, men ändå.

Just ja, idag har varit en skitdag.

Jag skulle verkligen lika gärna kunnat legat kvar i sängen och fortsatt sova och jag har INTE många sådana dagar, men idag var en sån dag. Jag har inte gjort någon nytta. Eller jo, okej. Jag stekte korv till Daniel och så handlade jag toapapper. Det var nyttigt och nödvändigt och Daniel och jag myste och det var fint med film. Men innan, tidigare idag, helt onödig var jag.

Jag är verkligen nere i en svacka och jag ska inte förtydliga mig för mycket för då kommer jag in på alla saker jag inte orkar ta itu med nu. Jag är lite så ibland: Jobbigt? Då vänder vi oss om och tar det senare. Och det är inte en egenskap jag uppskattar eller ens accepterar hos mig själv, men den finns där så jag måste ta itu med den. Men inte nu, senare.

Okej, på min hjärna just nu:
- Idag har jag ätit nästan en hel chokladtomte
- Jag ogillar skarpt reklamen på Spotify, jag blir så skrämd när den hoppar igång
- Jag längtar efter snö och Jul
- Tjockis!
- Jag är väldigt trött
- Jag tycker inte om att vår toalett inte är fastankrad i golvet. Känns lite instabilt att sitta där och vingla.
- Jag önskar att jag hade en superbra bok att läsa som jag inte redan läst
- Jag måste gå och lägga mig..

Godnatt loverz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0