Hos moderskapet

Denna natt spenderar jag hemifrån. Hos min mamma. Anledningen är den att vi, hemma i vår lägenhet, saknar en toalett. Liite jobbigt tyckte jag och bestämde mig för att fly.

Jag lämnade Daniel.. Men han har inget emot att gå över gården mitt i natten för att gå på toa. Det har jag. Jag har speciellt mycket emot att gå upp tidigt, krångla på mig kläder, gå ut i kylan och upp för en miljon trappsteg för att kunna morgonkissa. Nej tack.

Så nu sitter jag här och längtar hem. Fast jag lider inte så mycket av att vara här, hos mor. Det känns bara lite konstigt. Och tråkigt. Fast det sköna är att jag i morgon får sova ut och inte störas av ett badrum som renoveras. Sen kan jag göra läxa och gå på toa hur mycket jag vill!

Vilket märkligt toalettbaserat inlägg.

Annars då? Jovars. Ångest över läxor, pengar och framtid i sedvanlig ordning. Har idag sökt vårens kurser. Det ser ut som det blir Biologi A, Naturkunskap B, Matte A (igen, jag vet, men jag hinner inte bli klar) och Litterär gestaltning. Spännande! Förutsatt att CSN vill låna mig pengar en termin till trots att jag inte kommer klara alla ämnen jag läser nu. Engelska C är en pain in my butt och helt värdelöst så den skippar jag antagligen.

Nåväl.

Nu ropar Harry Potter på mig. Jag tog med mig sista boken hit för jag anade att jag inte skulle ha så mycket annat att göra här än läsa (går det att säga så? Är det en korrekt meningsbyggnad?).
Har såklart redan läst Dödsrelikerna men jag måste ju friska upp minnet innan filmen.




Vem är du och vad har du gjort med Harry Potter?!




Hermijåne




Ron? Du blöder!



Alla ni som inte har läst böckerna - fy skäms.


Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0