Asbest!

Det har vi i vår badrumsvägg. Det är inte så skrämmande som det låter, de flesta husen från 50-talet har asbest i väggarna. Däremot är det inte så himla bra att andas in dammet av asbest. Då kan man få s.k dammlunga vilket betyder att små små sylvassa fibrer sliter upp lungorna inifrån och det gör ont. Men som sagt, låter man bli att pulverisera asbesten så går det bra.

Problemet är bara det att vi nu står på tröskeln till vår efterlängtade badrumsrenovering (som jag har tjatat om i 100 år) och pga asbesten i väggarna kommer vi inte att kunna använda vårt badrum alls. Inte ens när hantverkarna inte är här, som planen var från början. Dom skulle komma hit, plocka bort toa, greja och sen sätta tillbaka allt så man iallafall kunde kissa men nej nej. Nu är det farligt avfall i väggarna, damm som kan döda oss, så nu måste dom plasta in hela skiten.

Så nu frågar jag mig, och Tunabyggen: Var ska vi bajsa?

Inte nog med att det låter fa-an när dom borrar bort allt kakel och gör badkaret till atomer för att dom ska kunna få ut det ur lägenheten överhuvudtaget, vi kan inte ens gå upp och morgonkissa utan att trilla ner i ett hål som tidigare var vår toalett. Att vi inte skulle kunna duscha hemma det var vi förberedda på. Vi skulle få en nyckel till en annan lägenhet som vi kan använda under tiden. Men tydligen så är det väldigt svårt att hitta en ledig dusch inte alltför långt ifrån Vallgatan. Man vill ju inte behöva springa naken genom hela Bullebyn.. Haha närå, klart man skulle ha handduk. Så vi har ingen ledig lånelägenhet än.

Anywho så känns hela det här projektet lite väl överväldigande at the moment.

Jag börjar nästan kanske lite ångra att vi ens sa nåt om renovering. Fast det gör jag ju inte egentligen. När allt är över och man har klarat pärsen, då kommer man vara lycklig över att man äntligen slipper lägga sig i ett badkar kantat av möggel. Men vägen dit är lång.. och nödig, apparently.

Jag vet inte ens om det här är ett intressant ämne för er att läsa om? Äckligt möjligtvis. Men det är roligt att berätta om hela processen och alla vedermödor som den innebär.




Usch. Måste jämna ut snusket med en söt bild


Kattmorfars tunga



PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0