Birthday boy

Idag har vi äntligen firat Daniel. En stor del av hans fina familj kom till oss och åt tårta å kaka. Det var jättemysigt. Annars idag har vi städat lite och suttit ute på balkongen och lapat sol. Börjar bli väldigt varmt nu. Härrrliga tider. Jag vill åka och bada.

Helgen är redan slut. Tråkigt. Den gick så fort. Antagligen för att jag haft så trevligt hela tiden. I fredags hälsade jag på Sandra och busungen Timsi. Vi badade i hela badrummet och hade skoj innan Tim skulle sova. Sen satte vi oss i köket och jag lät Sandra spöa mig i Chicago. Öhöm öhöm. Sen gled samtalet in på en del morbida ämnen som obduktioner och sätt man helst dör på. Vi kom fram till att förblöda sig till döss är att föredra framför drunkning (HAHA jag tyckte att ordet drunkning lät så konstigt att jag var tvungen att googla på det och missade d:et i början. Jag fick upp en del hälsosamma "tips"). Väldigt roligt och intressant när jag och Sandran midnattspratar.

Sen blev det lördag och D skulle spela rollspel vilket betyder "egentid" för Linnéa. Va töntigt det låter men det är faktiskt jätteskönt. Jag kan lyssna på vilken musik jag vill utan att känna att Daniel spyr nånstans i bakgrunden. Fast han brukar inte tycka så hemskt illa om'et. Senast spelade jag Joplin och han tyckte det var skönt med ombyte från hans musik. Yay. När han for iväg till sina nördkompisar så gick jag till mamma. Vi pratade om en massa och sen började vi sortera hennes LP-samling mitt opp i alltihop. Av 300 skivor hade hon beslutat sig för att slänga 4. "Men den här kan jag ju inte slänga, den tillhörde morfar" å "Men det här fodralet är ju så snyggt, titta va ung Rod Stewart var här". Heja mamma.

Efter mammabesöket hälsade jag på pappa. Jag tänkte att jag bara skulle upp och heja på honom och sen hinna hem till Big Brother-reprisen kl 19 (jag vet..) men det var så himla mysigt på pappas balkong att jag stannade hela kvällen. Märkligt nog så kom vi också in på ämnet "behagligaste sättet att dö på".
Han berättade också en historia från när han var mindre. Dom älskar jag och det verkar aldrig ta slut i det förrådet. Fördelen med att ha en gammal pappa. Igår berättade han om en tjur dom haft som slet sig och rymde in i trädgården. Farmor blev livrädd när han rev ner alla blommor från husfasaden men farfar var lugn. Pappa kikade ut genom fönstret när tjuren stångade pigan Ida högt upp i luften så hon bröt benet när hon landade. Min älskade pappa.

Sen kollade vi på Postkodmiljonären och skrattde åt deras okunskap. Pappa visste vad kungens äldsta syster hette och jag visste att det var Gustav Klimt som målat Kyssen och Judith. Där vann vi 150 000 kronor.

Vid nio begav jag mig hemåt och gjorde tacos. Det äter jag jämt när Daniel spelar rollspel, av nån anledning. Jag hann bara dö lite i soffan så var D hemma igen. Vi gick och knoppade å så blev det söndag.

På tisdag har jag biologiprov. 60 sidor om ekologi. Det känns så dumt, sen i onsdags har jag vetat att jag har prov och jag har verkligen tänkt att jag ska läsa men jag hinner ju aldrig!? Väldigt märkligt. Och i morgon är det måndag och jag börjar kl 08.00. Bäst att stänga av nu.

Gonatt alla smultron



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0