Poppies

Jag tänkte att jag skulle prova mig på ett till litet inlägg. Det var ju så roligt att skriva igår så, what the hey.

Fast nu blev det svårt.. Jag kan börja med att säga: Barbara du är så söt, dina kommentarer ljusar upp min dag :) Tack för dom.

Annars då? Idag var jag ut i friska luften för första gången på en vecka. Om man inte räknar med de få korta, hostande stunderna på balkongen då. Det var iallafall hur skönt som helst att äääntligen få komma ut! Alltså jag säger bara det, så sjuk som jag varit de senaste dagarna har jag inte varit på flera år. Jag feberyrade och trodde på fullaste allvar att jag skulle dö i "febern".. Hej å hå. Nej men det var kul. Jag är glad att det snart är över. Nu hostar jag bara tills jag kvävs men det är okej. Det jobbigaste av alltihop är hur mycket jag har missat i skolan. Jag ligger ungeför 1 mil efter nu och måste jobba rumpan av mig för att komma ikapp så vi får se hur det går. Latinet är iallafall hur kul som helst (och det svåraste jag någonsin gjort) så det kommer jag nog in i rätt lätt igen. Resten får lösa sig på bästa sätt.

Nog om det!

Min älskade Daniel har fyllt 29 år. Tyvärr så sammanföll det samma dag som jag trodde att jag skulle dö, så det blev inte så mycket firande. Han fick mest passa upp på mig, stackarn. Men jag har lovat att vi ska fira ordentligt snart. Vi har tårtingredienser å allt. Eftersom vi är fattigare än lusar så får han nöja sig med en hemmasnickrad present men han blir nog glad (han är van haha..)

Jag tror aldrig att jag har längtat så mycket till sommaren som jag gör nu. Jag längtar mest efter att ligga på en gräsbeklädd strand och halvsova..eller till regnet och varma sommarkvällar.
Daniel jobbar hela sommaren (och kanske jag också) men det kommer finnas tid till mys ändå. Det absolut sorgligast är att vi inte kommer kunna åka till Visby.. Jag bävar redan för hur jobbigt det kommer att bli men vad ska man göra? Om man ska trösta sig med något så är väl det att Jauvet inte finns kvar vilket gör att en stor del fattas på medeltidsveckan. Fast å andra sidan så finns det ju en miljon andra saker som gör att man vill till Visby.. Meen men. Det finns kvar.

Vi hittar nog på nåt annat istället. Jag vill gärna till Göteborg och Liseberg. Eller ta en roadtrip ner till Tomelilla. Eller Kålmorden och Daniel vill gå på Skansen. Vi hittar nog på nå..

Nu tänkte jag rita litt.

Puss mina hallon.








Kommentarer
Postat av: Barbara de Gendre

Rara!



Jag föreställer mig lätt,om du skulle vilja,dig som utgiven författare en dag....tänk va´kul t.ex med en barnbok med dina egna fina illustrationer...:-):-):-)!!!

2011-04-12 @ 10:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0