The good life

Idag har jag varit ledig. Daniel bjöd mig på lunch på Blå Lågan (SSAB:s restaurang). Fancy värre. Det var jättegod mat och restaurangen var så retro 70-tal att jag skrattade i mig min kokta potatis med biff å bea.

Efter lunchen åkte vi till stan och pillade med lite betalningar inför sommaren, sen fikade jag med födelsedagsbarnet Mattias på P&Lcafét. Så gryyyymt dyrt där att jag dog. Jag menar, 28 spänn för en chokladboll! Youz kiddin' me?

Seeeen kom min man och hämtade mig. Efter en timme. Han skulle bara spela klart sitt töntiga dataspel först. Vi for till affärn så jag kunde köpa hårfärg så jag kan färga mitt löshår. INTRESSANT känner jag att det här inlägget inte är men jag vill skriva blogg och orkar inte skämma ut mig med nåt personligt just nu, så ni får stå ut.


Men den roliga dagen slutar inte än, nej nej. Klockan 19 knöt jag på mig finskorna å så åkte jag och D till Broken Dreams. Tack vare vår extremt snälla vän Patrik som gav oss ett presentkort så kunde vi lyxa till det ordentligt med sånt vi inte har råd med i vanliga fall. Så vi smällde på med biff, ribs å cheesecake. Ovanpå tidigare nämnda biff å potatis. Tror du jag känner mig välstoppad nu eller? Kommer sova gott inatt.

Imorgon är det Daniels första arbetsdag för sommarvikarieperioden på SSAB. Han måste gå upp 04.30 (hihi). I och med det här jobbet kommer han att jobba natt minst 2 dagar i veckan. Det tycker inte jag är så roligt. Då börjar han 22 och slutar 06.00. Jag som är lite av en mes tycker inte om att sova ensam. Alls. Jag vet inte vad det beror på, kan vara nattskräcken som sitter kvar sen bäbistiden.

Tror jag ska skriva ett separat inlägg inom kort om hur rädd lilla Linnéa egentligen är när hon är ensam för länge.

Jag tror även att jag tänker göra ett inlägg om min känsla av att ha fördummats. Alltså att jag har blivit trögare. Kul!





Gnatt!


Kommentarer
Postat av: nynny

Jag gillar det här blogginlägget skarpt :-D Vet inte riktigt varför men så är det! :-*

2011-04-29 @ 14:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0