Vem bryr sig om hur dagarna går, dom vandrar som dom vill.

Efter att ha haft lite ångest för det tidigare inlägget så har jag bestämt mig för att det är fan i mig inget att ha ångest över. Det känns skönt att ha en åsikt och stå för den. Och det känns skönt att berätta om sig själv och sina tankar. Man blir starkare och förhoppningsvis kanske nån annan som läser mina inlägg stärks lite. Då blir jag glad. Ååå åå å tjejer, vi måste höja våra röster för att hööras! Hehe.

Idag har jag haft matte. Jag och en tjej pratade med vår lärare i typ 40 minuter om hennes hårda liv. Det var jätteroligt. Hon beklagade sig över långa arbetsdagar, pengabrist, barn som inte vill göra läxorna med mera. Det lät såklart inte kul men det är alltid trevligt att få lära känna sin lärare på ett personligare plan. Vi connectade.

Sen var det dags för geometri.. Och sånt här: Vad blir 7 kvadratdm om man gör om det till kvadratmeter? Störigt.
Satt kvar en timme efter att lektionen egentligen slutat, var ju tvungen att ta igen tiden vi bara hade suttit å snackat.

Ikväll har jag sjungit med kören. Fanny säger att hon ska hoppa av. Tråkigt! Jag säger att hon ger upp jag (förlåt mig Fanny men jag vill ha dig kvar!). Det är lite (extremt) svårt just nu men det blir roligare sen säkert. Och vi har ju ändå en termin gratis som vi kan utnyttja tycker jag. Och roliga konserter kvar! Jo kom igen nu. Heja heja.

I morgon är det ju torsdag. Då ska vi handla litt. Jag planerar att köpa en vit långkjol, det känns som om sommaren kommer snabbare då. Det måste den ju göra.

Nej nu har jag inte så mycket mer "intressant" att skriva om så jag säger ajö.   Ω



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0