Eva Dahlgren

Jag glömde berätta en grej från inatt när jag skulle somna ensam. När jag låg där och läste min Rocky och lyssnade på Vaken, spelade dom helt plötsligt 'Vem tänder stjärnorna'. Alltså, det var så bra bara. Det var den perfekta låten när man känner sig ensam. Den påminner mig om glada dagar när man var mindre och var tillsammans med familjen i Stockholm. Andra låtar dom lika gärna kunnat spela är: Ängeln i rummet, Himlen runt hörnet och Varje gång jag ser dig. Eller Under vinrankan med Monica Zetterlund. SÅ bra.

Joråsåatteh.

Nu sitter jag här igen. Klockan är 00 och jag är lite hög på godis. Det är Survivorman på tävä. Denna gång är han ute och fryser bakom en spann med en massa huskies. Inget är bättre än varmt vatten, säger han.

Idag har det varit full rulle. I skolan har jag lärt mig om kromosomer. XX XY. Sen träffade jag min Monika. Efter det åkte jag hem till ulleSandra en sväng. Det var mysigt. Vi satt ute på hennes balkong och pratade om spöken medan kvällssolen sken. Kanske inte helt brajt att prata spök när jag ska sova ensam men äh. Jag måste härdas.

Sen hem och Daniel till jobb och nu sitter jag. som sagt. här. Funderar på att ge mig själv ett par skor till mina frusna fötter. Så här ser dom ut:

Sööönygga ällä?!


Börjar bli trött nu. Grejt. Fast inte så trött att jag kommer slockna innan jag slår huvet i kudden och det är det jag satsar på. Slipper man ligga där och vrida å vända på sig (skrämma upp sig). Kanske måste lyssna på lite Eva Dahlgren.

Alltså, det är lock för mitt vänstra öra vilket gör att jag inte hör ETT SKVATT på't. Så idag har jag levt min dag med endast 50% hörselkapacitet. Mycket VA SA DU-sägande och känslan av att vara handikappad föll över mig titt som tätt. Spännande.

gönött!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0