jumped in a wishing well, now wish me well

Zup!

Idag fick jag tillbaka mitt matteprov. Jag fick några poäng från godkänt men behöver inte göra omprov utan det räcker med komplettering. Det jag måste öva på är hur man omvandlar kubikmeter till dl å liter o.s.v. Det går inte ihop alls i mitt huvud men jag får väl banka in det.
Min lärare hade ritat en stjärna på en av mina uträkningar och berömde mig för att jag fattat det övriga på provet galant och kunde visa det på ett så tydligt sätt. TACK! På tisdag har vi det sista matteprovet. Ever. Alltså tänk om jag skulle få godkänt i Matte A? Helt galet att det ens skulle kunna hända. OM jag får det ska jag ha en brakfest och aaalla är bjudna! Du med.

Anywhoo.

Jag är döv på ena örat och kan därför inte lyssna på musik samtidigt som jag skriver vilket gör att det hela går eeeemycket segare än vanligt. Vet inte hur länge jag har suttit med det här inlägget nu men min rumpa har tappat känseln. Segt.

Inatt sover jag ensam för övrigt. Daniel jobbar. Har en liten rädsla längst ner i lungområdet som gärna vill växa och skrämma ihjäl mig så att jag inte kan sova, men jag försöker mota bort den. Tyst min skalle så får du socker.
Tänkte lyssna på P3 innan jag somnar, a little trick i picked up in the army. Det lugnar och man slappnar av och lyssnar på nån annan än knäppisen i sitt huvud.

Såg precis att min favvo-överlevare Les Stroud aka Survivorman är på tv. Denna gång ska han klara 7 dygn i Kalahariöknen. Ensam med sin kamera utan vatten bland kobror och skorpioner. Jag har iallafall katten. Nu poppar Les gräshoppor som popcorn. Tänk, Kalahariöknen alltså.. 65 grader på dagen, 42 i skuggan och 7 grader på natten. Waow.


Les


Nu ska jag kissa och gå och lägga mig. Tänk på mig lite extra inatt så känner jag mig inte så ensam.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0