Segertåget

Jäääälar vilken vecka..! Alltså, jag har aldrig i mitt liv pluggat så mycket som jag har gjort på senaste tiden. Biologi tills det kommer ur öronen på mig och mattemattematte. För många är det bara en vanlig vecka med "lagomt" mycket plugg men för mig: ey. Jag vet att jag tjatar om min jäkla skola och det är antagligen skittrist att läsa om men det är ju det som tar upp 95% av min vakna tid och jag MÅSTE tjata om det för ärligt talat så är jag helt fascinerad. Pjuh. Det som är helt otroligt är att jag har en chans att få godkänt i matte. Bara det är ju helt rukat (nej, jag har oftast inte så höga förhoppningar om mig själv).

JAJA.

Pga ovanstående aktivitet så har jag fått en knasad dygnsrytm. Jag har sprängt in ekologi, genetik, fan å hans kusin i min skalle, hela natten till soluppgången. Rödögd och mosig har jag stupat i säng för att sen, som en zombie, släpat mig till skolan.. En zombie på cykel på jakt efter mer brains. Haha. Anyway, SEN så har jag kommit hem, knoppat, räknat får och matte och så gör vi om'et igen.

Idag var jag i skolan till halv tolv, kom hem - somnade och sov till halv 5 (läs: 16.30). Trött katt. Men nu är jag pigg! Och klockan är 02.21. Bra Linnéa.

Men det hela känns liksom rätt okej ändå för om OM det här skulle leda till lite goa betyg, då är det banna mig värt det. Jag har blivit helt skadad på kuppen. Ikväll, när min tillvaro kändes lite händelselös, så tänkte jag finns det inget jag kan plugga då? Hallå?!

Det jobbiga med det hela är att jag inte kan vara 100 på att jag får godkänt i t.ex. biologi fast att jag har pluggat så mycket. På proven har jag gjort mitt bästa men jag vet inte om det håller hela vägen. Det har varit så mycket som ska in i skallen så när jag sitter där framför provet får jag små blackouts och blandar ihop allting (vad menas med ett transgent djur nu igen? Successionen i en sjö? What?) Det är väl det som skulle kunna ställa till det mest. Jag hade nog föredragit muntliga prov när vi har så stora stycken att lära in MEN MEN.

Det viktigaste är att jag har försökt och jag blir inte ledsen om jag inte klarar mig (bara om jag får IG i matte haha), för jag är glad att jag inte gav upp.





God natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0