Vad ska man säga..?

Jag vet inte. Daniel försöker sluta röka. Tredje gången gillt. Han är jätteduktig men det var jobbigt i början, för oss båda. Heja D.

Annars så är det slutspurt i skolan nu. Så skönt att jag nästan dör av att det är över snart. Sommarlove halleluja. Min lärare i latin är knäpp i största delen av huvudet, tyvärr. Jag har missat en rätt så väsentlig grej i den kursen och istället för att maila mig och kolla om jag missförstått något, så låter hon mig gå 7 veckor helt ovetandes. Jag stängs av på kursen och nu svarar hon inte på mina frågor om jag fortfarande har en chans att få godkänt. Totalt ovärt och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Känner för att skicka (ytterligare) ett rather upset mail till henne men det verkar ju inte löna sig.

Har lämnat kören också. Jag känner mig så misslyckad.. MEN jag ska inte nedslå mig själv alltför mycket TY jag har inte tid med något annat än skolan nu. Och kören var inte optimal ändå. Jag var yngst, medelåldern 45. Inget fel på 45 men det kan bli lite påfrestande när man är så ung (och späd som en blomma), ny och inte orkar engagera sig i 45-åriga samtalsämnen. Man hörde inte vad körledaren sa och i ärlighetens namn så blev det mycket tråkigare utan Fanny. En annan dag, en annan kör!

I måndags höjde pappa min livskvalitet genom att bidra med en sprojlans ny cykel. Den förra jag hade har ett så vingligt bakhjul att det när som helst skulle kunna raketa av om man åker ner för en backe. Den cykeln tog Daniel över. Så nu har vi en var vilket betyder att vi kan åka på romantiska picknickar i sommar och nakenbada. Om inte bakhjulet flyger av då.

Annars då? Jag steker mitt skinn i solen så tuttsvetten lackar. Men jag är försiktig också, vill inte se ut som ett flagnat korvskinn innan sommaren ens har börjat. I helgen hoppas jag på lite kul, känner mig så extremt tråkig när jag måste tacka nej till en massa roligheter för skolans skull. Jag borde ju egentligen skriva mitt nätta lilla avslutningsarbete på Kultur- och Idéhistorian om olika epoker från medeltid till upplysning + fördjupning men är det fint väder kan det bli svårthhh. Sörjer fortfarande att jag missade Torsång i söndags när nästan hela gänget var där. Jag då!? Så känner jag rätt ofta nu för tin.

Är det läggdags nu? Min hubbie sover redan, naken och varm under ett lakan. Kanske skulle gå dit och bita lite på honom?




God natt alla hallon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0